2gymimg oil 2

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ

            ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Δ/νση: Μεγαλοπόλεως 21, Καλλιθέα

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)

0501781

     

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου

 

Τηλ.

2109421584

   

e-mail

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα

http://2gym-kallith.att.sch.gr/

Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας

Mαρία Σταμάτογλου, ΠΕ 02

Υποδιευθύντρια

Κασσιανή Πουλιάνου, ΠΕ01

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Στελλίνα Κιοσσέ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΤΟΥ 2ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

για το σχολ. έτος 2022-2023

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 491/2021, με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Συντάσσεται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης του Σχολείου, κατόπιν συλλογικής επεξεργασίας με τον Σύλλογο Διδασκόντων, τον Σύλλογο Γονέων, το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο των μαθητών, εκπρόσωπο του Δήμου και εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Κατόπιν, αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Α. Λειτουργία του Σχολείου

1. Διδακτικό ωράριο

Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους. Τα μαθήματα ξεκινούν κανονικά την 11η Σεπτεμβρίου και λήγουν τον Μάιο, σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο που εκδίδει κάθε χρόνο το ΥΠΑΙΘ. Το πρώτο κουδούνι της ημέρας χτυπάει στις 8.15 π.μ. Το ημερήσιο πρόγραμμα ακολουθεί το παρακάτω πρόγραμμα:

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ

8:15 – 9:00

45

5

9:05 – 9:50

45

10

10:00– 10:45

45

10

10:55 – 11:40

45

10

11:50 – 12:35

45

5

12:40 – 13:20

40

5

13:25 – 14:05

40

 

2. Προσέλευση στο Σχολείο

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο για την πρωινή συγκέντρωση στην αυλή, χωρισμένοι ανά τμήμα στις 8,15 π.μ. και δεν ανεβαίνουν απευθείας στην τάξη τους. Η πρωινή συγκέντρωση είναι η μοναδική ευκαιρία συνάντησης όλης της σχολικής κοινότητας, γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντική. Η Διεύθυνση του Σχολείου κάνει σημαντικές ανακοινώσεις και ενημερώνει για τον προγραμματισμό των δράσεων του Σχολείου, μετά την κοινή προσευχή. Η συμμετοχή στην προσευχή εννοείται πως δεν είναι υποχρεωτική, έχουν όμως όλοι την υποχρέωση να σέβονται το δικαίωμα του συμμαθητή τους να μετέχει σε αυτήν.

Σε περίπτωση βροχής, δε γίνεται πρωινή συγκέντρωση και οι μαθητές ανεβαίνουν απευθείας στην τάξη τους.

Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του Σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μη δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται στο γραφείο της Διεύθυνσης και αναμένουν το κουδούνι. Εισέρχονται στην τάξη τους τη 2η διδακτική ώρα.

3. Παραμονή στο Σχολείο

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μετά την πρωινή συγκέντρωση. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο Σχολείο,

δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπεται η είσοδος ή έξοδος των μαθητών χωρίς την άδεια του διδάσκοντα.

4. Αποχώρηση από το Σχολείο

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το παιδί του, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Ο μαθητής που ζητά να αποχωρήσει δεν μπορεί να ενημερώνει τους γονείς του μέσω του κινητού του τηλ.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη διεύθυνση του σχολείου, να προσέλθει στο γραφείο της δ/νσης και να υπογράψει στο έντυπο αποχώρησης μαθητών, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμό του, το τηλ. του και την αιτιολογία αποχώρησης του μαθητή.

5. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα μέσω e-mailγια προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα. Για ελλείψεις καθηγητών δε φέρει ευθύνη το σχολείο.

6. Φοίτηση - Απουσίες μαθητών

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

Οι μαθητές δεν έχουν το δικαίωμα επιλογής παρακολούθησης ή όχι ενός μαθήματος. Δεν μπορούν να αποφασίζουν αυθαίρετα να κάθονται στην αυλή και να μην προσέρχονται στο μάθημα ούτε φυσικά να αποχωρούν κρυφά από το σχολείο. Η αποχώρηση μάλιστα μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς να έχει ακολουθηθεί η δέουσα διαδικασία, αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.

Η φοίτηση των μαθητών θεωρείται επαρκής, όταν οι απουσίες δεν υπερβαίνουν τις 114. Δε δικαιολογούνται απουσίες λόγω ασθενείας, παρά μόνο αν βεβαιώνεται νοσηλεία σε νοσοκομείο ή νοσηλεία κατ' οίκον μετά από χειρουργείο ή ασθένεια λόγω εποχικής γρίπης και covid-19. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

Ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε τμήματος ενημερώνει με e-mail τους γονείς/κηδεμόνες για τις απουσίες κάθε παιδιού, εφόσον αυτές ξεπερνούν τις τριάντα (30).

7. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

v  της Ιστοσελίδας του Σχολείου

v  ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.

v  τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

v  μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων/e-mail (οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν τη δ/νση του σχολείου με υπεύθυνη δήλωσή τους για τα τηλέφωνα επικοινωνίας και τη δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, καθώς και για τυχόν αλλαγές που προκύπτουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της φοίτησης των παιδιών τους).

v  μέσω της πλατφόρμας η-ταξη /e-class, σε περίοδο τηλεκπαίδευσης

v  μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ημέρες και ώρες.

Οι γονείς οφείλουν να παρακολουθούν καθημερινά το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο.

8. Επίδοση μαθητών

Οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται από τους καθηγητές δύο φορές την εβδομάδα, σε προκαθορισμένες ώρες. Για την επίσκεψή τους στο Σχολείο

μπορούν να ζητούν από τη διεύθυνση σχετική βεβαίωση.

9. Απαλλαγή από μαθήματα

Οι γονείς δικαιούνται να ζητήσουν με μια υπεύθυνη δήλωση απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και της Μουσικής, προσκομίζοντας τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ασθένειας ή αναπηρίας. Σε περίπτωση αδιαθεσίας μίας ημέρας, οι γονείς μπορούν να στέλνουν ενυπόγραφο σημείωμα στον καθηγητή Φυσικής Αγωγής μέσω του παιδιού τους.

Για το μάθημα των Θρησκευτικών, οι γονείς υπογράφουν μια υπεύθυνη δήλωση αναγράφοντας: "Λόγοι συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή του παιδιού μου στο μάθημα των Θρησκευτικών".

Σε περίπτωση απαλλαγής από μάθημα, ο μαθητής ενημερώνεται για το μάθημα που θα παρακολουθεί σε άλλο τμήμα εκείνη την ώρα.

10. Ατομικό Δελτίο Υγείας

Κατά την εγγραφή των μαθητών της Α' Τάξης, οι γονείς παραλαμβάνουν το έντυπο του Ατομικού Δελτίου Υγείας. Δίνεται περιθώριο έως το τέλος του Σεπτεμβρίου να παραδοθεί συμπληρωμένο στον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του Σχολείου. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής δε θα γίνεται δεκτός στο μάθημα τη γυμναστικής.

                                                                                                                                   

Β. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

1. Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

v  Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.

v  Δε ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δε γράφουν σε θρανία και τοίχους, δεν προξενούν φθορές σε θρανία και καρέκλες. Χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.

Επισημαίνεται ότι μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

2. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Οι αίθουσες κλειδώνονται από τους εκπαιδευτικούς και δύο εφημερεύοντες καθηγητές επιβλέπουν τον όροφο. Η παραμονή στον όροφο επιτρέπεται μόνο για τη χρήση της τουαλέτας και σε περίπτωση ασθενείας, με άδεια του εφημερεύοντα καθηγητή.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

Την ώρα του διαλείμματος

v δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου για    οποιονδήποτε λόγο (λήψη ή αναπαραγωγή ήχου ή βίντεο, επικοινωνία με γονείς).

v  δεν επιτρέπεται το κάπνισμα ή άτμισμα σε κανέναν χώρο του σχολείου. Στην περίπτωση που βρεθούν να καπνίζουν, δέχονται αυστηρή επίπληξη. Εάν το επαναλάβουν, συγκαλείται ο Σύλλογος Διδασκόντων για επιβολή ποινής.

v  δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση αναπτήρα και οποιουδήποτε αναφλέξιμου υλικού

vδε συγκεντρώνονται στα κάγκελα για να συνομιλήσουν με εξωσχολικούς.

vδεν καταναλώνουν αλκοόλ, καφέ ή άλλα καφεϊνούχα ροφήματα.

vδεν επιδιώκουν κρυφά την έξοδό τους από το σχολείο, για οποιονδήποτε λόγο.

v  κατά την προσέλευσή τους στις τουαλέτες δε σκορπίζουν το χαρτί υγείας ούτε το ρίχνουν στις λεκάνες, δε ζωγραφίζουν τα πλακάκια με μαρκαδόρους ή σπρέι, δε σκορπίζουν το υγρό σαπούνι, δεν καπνίζουν/ατμίζουν και δε συγκεντρώνονται άσκοπα στον χώρο της τουαλέτας για να συνομιλήσουν. Οι τουαλέτες γενικά δεν αποτελούν χώρο συνάντησης και συναναστροφής.

3. Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης και οποιασδήποτε μορφής προκλητική εμφάνιση. Οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα. Οι ίδιοι οι μαθητές οφείλουν να καθορίζουν για τον εαυτό τους τον κώδικα ενδυμασίας που ταιριάζει με το σχολικό περιβάλλον και να μην επιλέγουν ακραίες εμφανίσεις, που να εκθέτουν, για παράδειγμα, τα εσώρουχά τους ή μέρη του σώματος που θα έπρεπε να είναι καλυμμένα.

Στην περίπτωση αυτή, ο μαθητής δέχεται τη σύσταση του διδάσκοντα και σε περίπτωση διαφωνίας, ζητείται η συνεργασία με τους γονείς, το πενταμελές συμβούλιο της τάξης και τη διεύθυνση του σχολείου, χωρίς άσκοπες προστριβές.

4. Συμπεριφορά

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στη δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται η παρεμπόδιση της διδασκαλίας με οποιονδήποτε τρόπο και τιμωρείται είτε από τον διδάσκοντα, είτε από τη Διευθύντρια, είτε από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι μαθητές θα πρέπει να:

v  Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. Δεν επιτρέπεται η χρήση υβριστικού φρασεολογίου εντός και εκτός μαθημάτων, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στον χώρο του σχολείου.

v  Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του σχολείου. Δε λερώνουν το θρανίο τους και αν το κάνουν, οφείλουν να το καθαρίζουν οι ίδιοι.

v  Κλείνουν τα φώτα και κάνουν οικονομία στο χαρτί και στο νερό. Ανακυκλώνουν στους ειδικούς κάδους. Δεν αφήνουν σκουπίδια πουθενά.

v  Σέβονται τα σχολικά τους βιβλία, τα οποία τους δόθηκαν δωρεάν από το κράτος. Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειάς τους, το σχολείο δεν είναι υποχρεωμένο να τα αναπληρώσει.

v  Φροντίζουν την ατομική τους υγιεινή.

v  Δεν κάθονται στην έδρα και δεν ασχολούνται καθόλου με το απουσιολόγιο, παρά μόνο με την άδεια του διδάσκοντα καθηγητή. Οποιαδήποτε πρόκληση φθοράς ή απώλειας του απουσιολογίου τιμωρείται αυστηρά, εφόσον πρόκειται για δημόσιο έγγραφο.

v  Δεν επιτρέπεται η άσκοπη μετακίνηση εντός της τάξης (π.χ. απόρριψη σκουπιδιών) ούτε η αναίτια αποχώρηση από την τάξη.

v  Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας. Την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται τίποτε άλλο πάνω στο θρανίο πλην των βιβλίων-τετραδίων κι ενός μπουκαλιού με νερό.

v  Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση αιχμηρών αντικειμένων ή οποιωνδήποτε επικίνδυνων για τη σωματική ακεραιότητα αντικειμένων

v  Δεν εισέρχονται σε αίθουσες άλλων τμημάτων του σχολείου, δεν ενοχλούν καθηγητές που κάνουν μάθημα σε άλλη τάξη, δεν κυκλοφορούν στον διάδρομο σπρώχνοντας ο ένας τον άλλο ή πετώντας μπουκάλια νερού στον αέρα ή χτυπώντας κλειστές πόρτες ή πηδώντας, προκειμένου να δουν μέσα από το τζάμι.

vΔε σκύβουν από τα παράθυρα ούτε ακουμπούν στηριζόμενοι στα κάγκελά τους.

vΔεν προσκαλούν φίλους και γνωστούς στο σχολείο. Η περιφρούρηση των σχολικών χώρων από τους εξωσχολικούς είναι βασικό καθήκον όλων των μαθητών και είναι υποχρέωση όλων να ενημερώνουν τη διεύθυνση όταν παρατηρήσουν είσοδο ξένου.

v  Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α. Η σκόπιμη καταστροφή κλειδαριάς αποτελεί σοβαρότατο παράπτωμα.

Τα έξοδα της αποκατάστασης βαραίνουν τους μαθητές που προκάλεσαν τη φθορά.

Στην περίπτωση όμως που δεν εξακριβωθούν οι υπεύθυνοι αυτής της σκόπιμης ενέργειας, ενημερώνονται άμεσα όλοι οι γονείς του τμήματος και επιβάλλεται στέρηση επίσκεψης-περιπάτου σε όλο το τμήμα.

v  Οι μαθητές οφείλουν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα την ώρα των διαλειμμάτων. Δεν επιτρέπεται το αίτημα αδείας για τουαλέτα στα πρώτα ή στα τελευταία λεπτά της διδακτικής ώρας. Ο καθηγητής θα δίνει άδεια μόνο σε εξαιρετικές, κατά την κρίση του, περιπτώσεις.

v  Η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται. Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια. Αν βρεθεί μαθητής με κινητό, το παραδίδει στη δ/νση του Σχολείου και ειδοποιούνται οι γονείς του, για να έρθουν να το παραλάβουν.

v  To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.

v  Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

v  Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.

3. Απευθύνονται στη Διευθύντρια.

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ενημερώνουν τον Υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος ή τη Διεύθυνση του Σχολείου.                                                       

Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση εφαρμογή αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

5. Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής. Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν για το 2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας απαραίτητο συμπλήρωμα της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς βοηθούν στην εμπέδωση της κατακτημένης γνώσης, κυρίως όμως προσδίδουν βιωματικότητα στην προσέγγιση της γνώσης και την απαιτούμενη για κάθε παιδί καλλιέργεια της πολλαπλής νοημοσύνης του. Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν, επιδεικνύοντας τον δέοντα σεβασμό. Σε περίπτωση που μια οικογένεια αδυνατεί να προσκομίσει το χρηματικό αντίτιμο, μπορεί να ενημερώνει τη Διεύθυνση του Σχολείου και θα βρίσκεται η λύση κάθε φορά, ώστε κανένας μαθητής να μην αποκλείεται από καμιά πτυχή της μαθησιακής διαδικασίας.

Κάποιες σχολικές δραστηριότητες μάλιστα αποτελούν θεσμό πλέον για το Σχολείο μας.

Τα Χριστούγεννα διοργανώνεται ένα παζάρι αγάπης και κοινωνικής προσφοράς, για την προετοιμασία του οποίου συστρατεύονται μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από τις αρχές του Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς εργαζόμαστε για τη συμμετοχή μας στο Μαθητικό Φεστιβάλ του Δ. Καλλιθέας. Τέλος, γιορτάζουμε τη λήξη των μαθημάτων με ένα ενδοσχολικό πρωτάθλημα ποικίλων αθλημάτων και αθλοπαιδιών.

6. Σχολική Βιβλιοθήκη

Στο Σχολείο μας λειτουργεί Δανειστική Βιβλιοθήκη, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς από τον Δήμο Καλλιθέας. Οι μαθητές μπορούν να την επισκέπτονται σε προκαθορισμένα διαλείμματα για δανεισμό, αλλά και με τη συνοδεία των καθηγητών τους σε ώρα μαθήματος, για επίσκεψη, έρευνα και μελέτη.

7. Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το σχολείο δε φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές τυχόν φέρουν μαζί τους. Σε περίπτωση απώλειας προσωπικών αντικειμένων (π.χ. μπουφάν, τετράδια κλπ) οι μαθητές μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση.           

Γ. Παιδαγωγικός έλεγχος

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο.

Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τη Διευθύντρια και την Υποδιευθύντρια της σχολικής μονάδας,

τον Σύλλογο Διδασκόντων και τoν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της

προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο σχολείο αντιμετωπίζονται. με βάση την κείμενη νομοθεσία: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας, δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών, ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα που έχουν ήδη εφαρμοστεί στο σχολείο δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας και εφόσον κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος).

                       

Δ. Συνθήκες covid (Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4695/7-9-2022)

Χρήση προστατευτικής μάσκας

Η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλή χειρουργική ή υφασμάτινη με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

Διαχείριση μαθητή/μαθήτριας με συμπτώματα περιστατικών COVID-19

  1. Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα λοίμωξης COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

2.            Εάν ο/η μαθητής/τρια βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

α. Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του/της μαθητή/τριας.
και απομόνωσή του σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

3. Με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων ο μαθητής υποβάλλεται σε διαγνωστικό έλεγχο.

α. Αν ο μαθητής/τρια διαγνωστεί αρνητικός για COVID-19, τότε μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών και χωρίς την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης ή αρνητικού διαγνωστικού τεστ.

β.Αν μαθητής/τρια βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό με RAPID ή PCR , τότε ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ενημερώνει τη δ/νση του σχολείου και ο μαθητής παραμένει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης. Όταν επιστρέψει στο σχολείο, υποχρεούται στη χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα λήξης της απομόνωσης.

Ε. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου - Τοπικής Αυτοδιοίκησης

1. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-Οικογένειας

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

2. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

3. Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν η Διευθύντρια του σχολείου, δύο εκπρόσωποι του Δήμου, τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου, ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων και ένας εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας, ο οποίος δεν έχει δικαίωμα ψήφου.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

Η Διεύθυνση του Σχολείου βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την επίλυση - αποκατάσταση προβλημάτων υποδομής των σχολικών εγκατάστασεων.                                                                                                                                  

ΣΤ. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους, εφόσον υπογράψουν ότι τα παρέλαβαν.

Υπάρχει δυνατότητα ένας γονιός/κηδεμόνας να παραλαμβάνει ενυπόγραφα συμμαθητή του παιδιού του, εφόσον έχει προηγηθεί σχετική ενημέρωση του σχολείου.

Σε περίπτωση σεισμού, οι μαθητές κατεβαίνουν με τάξη στην αυλή, ακολουθώντας τις οδηγίες των εκπαιδευτικών.

Σε περίπτωση πλημμύρας, παραμένουν στην τάξη τους, μαζί με τον διδάσκοντα καθηγητή.

Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους μαθητές, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Εφαρμογή του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια, την Υποδιευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.    

                      

Ο Σύλλογος Διδασκόντων  

Η Αν. Διευθύντρια

Η Αν. Υποδ/ντρια

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων       

Το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο